Blog

Solucions integrals en comunicació i tecnologia aplicada.
nautilus.cat

Et donem una estratègia senzilla per començar a destacar el teu compte.

Instagram s’està convertint ràpidament en una de les plataformes de xarxes socials més seguides del planeta. Tot i que molts negocis es concentren només a Facebook i LinkedIn, Instagram ha demostrat ser part integral de l’èxit digital d’una empresa.

Necessites començar a guanyar seguidors. Aquí hi ha alguns tips que podrien ajudar-te a aconseguir-los.

1. Tria un nínxol apassionat

Els comptes d’Instagram que es tornen més populars són aquelles que s’enfoquen en un o dos nínxols específics i només publiquen contingut relacionat sobre aquests temes. És millor trobar una àrea que t’apassioni o coneguis molt bé i només publicar sobre ella.

2. Publica contingut meravellós constantment
Si vols tenir un munt de seguidors a Instagram, has de publicar contingut d’alta qualitat TOT el temps. Això vol dir que has d’experimentar, i ja no ens referim a la qualitat sinó al contingut. Moltes vegades ha passat que t’ha agradat molt una imatge frontal, per exemple, però que a la majoria de persones els hi ha agradat més en una altra perspectiva. Prova i penja diferent contingut per tenir clar que és el que agrada el teu públic.

3. Els peus de foto ha de ser inspiradors i motivants
Un bon peu de foto pot acabar de marcar tota la diferència, pel que necessites assegurar d’usar-los a favor teu. Quan escrius un peu de foto has de tractar de fer quatre coses: captivar, motivar, inspirar i donar una experiència extra del teu vídeo o foto. Així que ja saps, inspira’t i enamora el teu públic amb les teves paraules.

4- Quantes vegades al dia publico?

Quan el teu compte comença a créixer i comences a guanyar seguidors, pots començar a publicar més durant el dia, per exemple, una al matí, una a la tarda i una última a la nit.
Aquí va una fórmula molt simple que pot guiar-te per saber quant publicar al dia:

1-1000 seguidors, 1-2 publicacions.
1,000-10,000 seguidors, 2 -3 publicacions.
10,000-50,0000 seguidors, 3 – 4 publicacions.
100,000-500,000 seguidors, 5 – 6 publicacions.
500,000 – un milió de seguidors, 8 – 10 publicacions.

5. Utilitza hashtags
Els hashtags són una característica important d’Instagram pel que has de saber usar-los de manera correcta en les teves publicacions. Sigues estratègic amb les etiquetes que vulguis utilitzar. Estudis i estadístiques demostren que utilitzar entre 3 i 5 hashtags és el més òptim per a aquesta xarxa social.

Els teus hashtags han de representar el vídeo o la foto (no posis etiquetes irrellevants només per arribar a més persones). Recomanem fer servir etiquetes descriptives de dues paraules que representin el teu post.

Més

Puigdemont el president @KRLS, llibreria 22, girona, llibres, andreu mas, jordi grau, marta madrenas, joan vidal i gayolà

 

Els periodistes Andreu Mas (director de Nautilus.cat) i Jordi Grau (director de l’edició de comarques de Girona d’El Punt Avui) participaran avui dijous a partir de les 21.50h al programa Més324 que dirigeix i presenta el periodista Xavier Graset. Mas i Grau, autors del llibre Puigdemont, el president @KRLS editat per Editorial Pòrtic del Grup 62, compartiran taula amb els autors d’altres llibres sobre el President de la Generalitat de Catalunya. Hi seran: Carles Porta (que ha escrit L’amic president), Pep Riera (autor d’Em dic Carles), Josep Maria Flores (De Pedra Picada) i Carles Ribera (que ha completat el llibre que als anys ’90 va escriure el mateix Puigdemont i que porta per títol Cata… què?). Tots ells ja van coincidir fa pocs dies al programa L’Illa de Robinson que prensenta el periodista Eduard Berraondo a El Punt Avui TV.

D’altra banda, dissabte passat dia 2 d’abril Andreu Mas i Jordi Grau van presentar a la nova sala annexa de la Llibreria 22 el seu llibre, acompanyats de l’alcaldesssa de Girona, Marta Madrenas, i de Joan Vidal i Gayolà, exconseller de Governació al primer govern Pujol i expresident de la Diputació de Girona. La presentació va ser un èxit, atès que la sala va arribar a desbordar la seva capacitat.

Potencial d'Estat, independència, catalunya, ccn, joan canadell, palamós, olot

L’escriptor i empresari Joan Canadell fa un petit tour de dos dies per comarques gironines, per presentar el seu darrer llibre Potencial d’Estat. Catalunya una força econòmica inimaginable editat per Nautilus.cat. Canadell serà avui dijous 7 d’abril a dos quarts de vuit del vespre a Olot. L’espai escollit és la sala d’actes de l’IMPO (c. Bisbe Lorenzana, 15, davant de la Teisa) de la capital de la Garrotxa. La conferència ha mobilitzat les forces vives de la societat civil garrotxina. La trobada amb Canadell l’han organitzada Estelada 2014, la Cambra de Comerç de Girona, els Joves Empresaris Garrotxa, el Cercle Euram Garrotxa i la mateixa editorial Nautilus.cat. I hi donen suport l’Àrea de Cultura i Promoció Econòmica de l’Ajuntament Olot, 100 % Cultura, el Consell Comarcal de la Garrotxa i la Llibreria el Drac. En el mateix acte de presentació es podrà comprar el llibre de Canadell, que posteriorment assistirà a un sopar pel qual cal haver reservat l’assistència prèviament.

D’altra banda, demà divendres dia 8 d’abril, a les vuit del vespre Joan Canadell presentarà el seu llibre a la Biblioteca Lluís Barceló i Bou (Parc dels Països Catalans, 1) de Palamós. La presentació comptarà amb la participació de l’alcalde del municipi, Lluís Puig. L’organització de l’esdeveniment ha estat a càrrec de l’agrupació de Palamós-Sant Joan-Vall-Llobrega de l’Asssemblea Nacional Catalana, la mateixa Biblioteca palamosina i els editors. Després de la trobada també hi ha previst un sopar amb Canadell i el mateix alcalde.

President, Carles Puigdemont, @KRLS, Andreu Mas, Jordi Grau, Lliureimillor.cat

Aquest dissate, dia 2 d’abril, a les 12 del migdia presentem a Girona, a la Llibreria 22 (C/ de les Hortes, 22), per primer cop el llibre Puigdemont, el president @KRLS que han escrit pels periodistes i escriptors Jordi Grau i Ramió (director de l’edició de Girona d’El Punt Avui) i Andreu Mas (director de Nautilus.cat). La presentació anirà a càrrec de la Il·lustríssima alcaldessa de Girona, Marta Madrenas; i de l’Honorable Senyor Joan Vidal i Gayolà, exconseller de Governació del primer govern Pujol i expresident de la Diputació de Girona.

Lliureimillor.cat avança sencer el prefaci del llibre, perquè els lectors es puguin fer una idea del que trobaran en aquest llibre que ha estat qualificat pel diari El País com “el millor dels quatre” que han sortit a la llum durant aquest mes de març. La crítica, molt dura amb el conjunt dels volums editats, qualifica el de Grau i Mas com “el més complet”.

Avui divendres, a les nou del vespre, els dos autors, juntament amb la resta dels que han escrit sobre el President participen al programa L’Illa de Robinson d’El Punt Avui TV. Finalment aquest diumenge, la revista Presència dedica un especial a Carles Puigdemont que inclou una entrevista amb els seus biògrafs.

Puigdemont, llibre, el president @KRLS, president de la Generalitat, Jordi Grau, Andreu Mas, Grup 62, El Punt Avui

El llibre Puigdemont. El president @KRLS escrit pels periodistes Andreu Mas (director de Nautilus.cat) i Jordi Grau (director d’El Punt Avui a les comarques gironines) inicia demà dimecres, dia 23 de març, el seu camí a les llibreries. Els autors han fet un recorregut per la línia vital de Carles Puigdemont, des del seu Amer natal fins arribar a la presidència de la Generalitat de Catalunya. Així descobrirem com el virus de la política li va inocular un oncle seu que va ser batlle amerenc. A través de nombroses anècdotes i vivències rellevants descobrirem el Puigdemont periodista, l’emprenedor, el visionari, l’avançat ala seu temps des d’un punt de vista tecnològic i, finalment, el polític en exercici. Puigdemont. El president @KRLS recull diversos testimonis, sobretot de les persones que formen el seu cercle més íntim, que ens ajuden a conèixer la realitat del 130è president de la Generalitat. D’altra banda, mitjançant el llibre els lectors descobriran la realitat de Girona i una part fonamental de la història del periodisme d’aquest país, la lligada a l’evolució de les primeres dècades de vida d’El Punt, ara El Punt Avui. Puigdemont. El president @KRLS s’inicia a un ritme trepidant, amb la descripció de tot el que passa pel cap a qui fa unes hores han ofert el màxim càrrec polític del país, mentre torna tot sol conduint per l’AP7 en direcció a Girona.

Premis E-Tech

Fa aproximadament una setmana es van entregar a Girona els Premis E-TECH, que volen reconèixer a les empreses, institucions, entitats i persones de les comarques gironines que amb els seus treballs, activitats, projectes i iniciatives estan contribuint en la difusió i el desenvolupament de les Tecnologies de la Comunicació. Nautilus.cat formava una part molt petita del projecte que van presentar i encapçalar els nostres col·legues d’Iglésies Associats i en el qual també hi va participar la professional del màrqueting Magda Pons i l’empresa de serveis informàtics Amidasoft, tots plegats per encàrrec de la Cambra de la Propietat Urbana. El cas és que el conjunt de l’equip va quedar finalista en la categoria de l’aplicació de les TIC a l’empresa. L’aplicació finalista és Propigest, una eina online que la Cambra ha posat a disposició de totes les persones que formen part d’una comunitat de veïns i que volen autogestionar-la. El programa s’ajusta a les necessitats de cada comunitat i la Cambra ofereix als usuaris l’expertesa dels seus professionals per resoldre dubtes i problemes. Si us ha tocat o us toca aviat fer de presidents d’escala el vostre aliat es diu Propigest!

Giracat, aventura

L’inquiet i polifacètic empresari vallesà Joan Canadell ha posat en marxa una nova companyia que comercialitza el que anomena Giracat. El Giracat és un monocicle (un vehicle d’una sola roda) que és apte per a persones de qualsevol edat. Tant pot servir per passejar per l’entorn de l’estany de Banyoles, per citar un exemple, com per baixar muntanyes d’un cert pendent i no gaires obstacles, si us agrada l’aventura. Canadell organitza rutes els caps de setmana en diversos indrets de Catalunya amb el Giracat, cosa que permet gaudir de la natura d’una manera divertida i sense gaire cost. Tanmateix també comercialitza els “vehicles” que es poden adquirir pagant entre 500 i 1.750 euros en funció del grau d’expertesa i exigència del comprador. Des de Nautilus.cat ens hem encarregat del disseny de la seva web corporativa que inclou un mòdul per fer reserves per organitzar rutes en família o en solitari.

Verkami, eQuaid Research, llet d'euga
L’Associació eQuaid Research es dedica a la divulgació de les propietats de la llet d’euga. Conjuntament amb l’Hospital Sant Joan de Déu impulsa el primer estudi clínic fet a Catalunya sobre les propietats d’aquesta llet i el seu ús com a complement alimentari. La investigació la portarà a terme l’equip de Recerca i Innovació d’aquest centre hospitalari. Des de Nautilus treballem per a eQuaid Research per aconseguir els 6.000 euros per finançar les investigacions clíniques en aquest àmbit. Tenim per davant 40 dies per aconseguir transmetre-us la importància d’avançar en el camp de la investigació d’un aliment del qual s’ha comprovat que la seva composició actua directament sobre els neurotransmissors, cosa que aixeca ràpidament l’estat d’ànim, proporcionant vitalitat i energia. Tanmateix, per les seves característiques la “llet d’euga Complet” es considerada un aliment que actua com a complement o suplement nutricional, aportant a l’organisme nutrients de tota mena, des de vitamines, minerals, proteïnes i aminoàcids fins a pèptids bioactius, àcids grassos poliinsaturats i microbiota intestinal. El micromecenatge, que podeu trobar en el Canal de Nautilus de www.verkami.com o accedint directament aquí, està enfocat a fer realitat el Poni tour. eQuaid Research adaptarà un camió i un remolc per convertir-los en una aula mòbil que estarà de ruta per Catalunya. A la sala d’audiovisuals explicaran quines són les propietats de la llet d’euga. També hi faran un taller pels més petits i habilitaran una zona de pic-nic on fer un berenar i fer passejades amb poni. És, doncs, una activitat divulgativa pensada per ser feta en família. Aquesta gira per tot Catalunya és una eina per donar a conèixer l’existència i les propietats de la llet d’euga arreu del Principat. Demana un esforç important a l’associació, perquè volen arribar arreu del país, i consideren que la divulgació és la millor eina per poder desenvolupar els estudis clínics que necessiten. No tothom pot anar a la seva granja, ubicada al municipi garrotxí de Puigpardines, així que us en portaran un tastet al vostre poble o ciutat.
Carns Trias Nautilus

Gidella Carns Trias Nautilus

L’empresa càrnica Carns Trias, amb seu a Banyoles, va cloure aquest dilluns 30 de novembre el vint-i-cinquè aniversari (1989-2014) -que ha estès al 2015- amb la inauguració de l’ampliació de la seva botiga ubicada a la Bassa del Cànem. L’acte va comptar amb la presència de l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, que va lloar la qualitat dels productes de Carns Trias i el bon nom que la marca aporta a la ciutat i al conjunt del Pla de l’Estany. La jornada, a la qual van assistir un centenar de persones entre clients, proveïdors, treballadors i algun curiós que s’hi va apropar, es va cloure amb un tastet de petites porcions de “Gidella. Vedella certificada de Girona” la marca incorporada més recentment al catàleg dels Trias cuinada a peu de botiga pels integrants del Grup Gastronòmic del Pla de l’Estany, a banda d’altres productes. La botiga, que està totalment reformada, ha guanyat metres i s’ha transformat de dalt a baix, incloent les vitrines, les bàscules (que incorporen una pantalla on el comprador hi veu imatges dels productes de la marca), i uns apartats d’autoservei. Tanmateix, per bé que en el moment de la inauguració encara no estava disponible, s’ha creat un espai de recollida de comandes, per atendre ràpidament les persones que vénen a recollir les que han fet mitjançant el servei de comerç electrònic de comanda de la web de la càrnica (www.carnstrias.com).

La companyia també ha potenciat la imatge corporativa a la pròpia botiga, on les imatges dels productes són presents a les bàscules, als flyers que s’han posat a disposició dels clients sobre les vitrines-taulell, i en una televisió on també es proporciona informació als clients sobre la compra al web, ofertes, etc… Així mateix, l’històric logotip de Carns Trias ocupa un espai destacat en diversos punts de la botiga. Nautilus.cat ha treballat una part molt important de la nova imatge, tant a nivell gràfic com fotogràfic. Tanmateix la nostra firma ha estat qui ha creat el naming i el branding de la nova marca de vedella, Gidella, i hem col·laborat activament en la preparació de la inauguració.

Verkami

Avui dimecres, 11 de novembre, Nautilus.cat juntament amb Gent de la Terra i amb el suport d’Ens de l’Associacionisme Cultural Català i el Ciemen hem iniciat un compte enrere. Tenim 40 dies per aconseguir prou finançament per  bastir una estructura estable pel diari digital que fa un any vam engegar conjuntament: www.lliureimillor.cat. El finançament l’hem anat a cercar a la plataforma de micromecenatge Verkami, on Nautilus disposa d’un canal propi. Com explica avui en un article el director de la publicació i director de Nautilus.cat Andreu Mas, per fer-ho possible només ens manqueu vosaltres. Estem segurs que aconseguirem el vostre suport.