El consum d’internet i mòbil no para de créixer. Ja has adaptat el teu negoci a aquesta realitat?

Solucions integrals en comunicació i tecnologia aplicada.

La recent publicació de l’última onada de l’Estudi General de Mitjans (EGM), corresponent al període de febrer a novembre de 2013, no fa més que reforçar el que ja fa temps que se sap: Internet és el gran canal que guanya penetració entre el consum de la població, ara ja amb un creixement de quota del 53,7% en l’últim any. Cap altre canal (TV, ràdio, premsa escrita, etc.) pot presumir ni de bon tros d’aquestes xifres. De fet, en diferent mesura, cau la penetració en la resta de canals. L’audiència d’internet no ha deixat de créixer en l’última dècada, superant per primera vegada la penetració dels diaris el 2010. Però l’altra gran dada d’aquest informe fa referència al consum d’internet pel mòbil. Ja és una realitat de pes.

Tot i que encara la gran majoria d’internautes es connecten des de casa, en els últims mesos ha augmentat el nombre que naveguen pel carrer o en mitjans de transport (30,1%), gràcies a la popularització de telèfons mòbils i tauletes amb accés a Internet. Aquesta xifra suposa un augment de 8,8 punts respecte a l’última onada de l’estudi i col·loca el carrer com el segon lloc d’accés a Internet per davant del treball (20%), la universitat (5,5%) o altres llocs (18,4%).

m-commerce mcommerce

El present i el futur de vendre per internet està al mòbil: m-commerce

Cada vegada és major el nombre d’empreses que s’adonen de la gran repercussió de l’m-commerce en les vendes online i que descobreixen els incentius de crear una bona aplicació del seu negoci online compatible amb els diferents dispositius mòbils. Amb 35 milions d’usuaris, l’Estat espanyol és el segon mercat europeu d’smartphones només per darrere de Suècia, per la qual cosa és de molta importància tenir en compte l’habilitació del comerç electrònic a través dels dispositius mòbils.

Un informe de Juniper Research, publicat aquest estiu, destaca la necessitat d’una optimització accelerada dels negocis online per al seu accés via mòbil. I fins i tot dels offline: La facilitat en el procés de compra sempre afavoreix la venda, independentment del canal pel qual es realitzi.

De l’e-commerce a l’m-commerce

Si vols vendre per internet ara és hora que, a banda del teu webiste optimitzat per a ecommerce, comencis a pensar en tecnologia perquè el teus clients et pugin comprar a través dels seus dispositus mòbils. Són molts els sistems en marxa: Google compta amb Google Wallet, PayPal també té una opció en marxa en aquest sentit, però també existeix la tecnologia NFC o Contactless, per citar alguns exemples. Necessites assessorament per poder vendre a través del mòbil? Contacta amb nosaltres aquí.

Escriu un comentari