Invertim o no en publicitat a facebook?

Solucions integrals en comunicació i tecnologia aplicada.

Segurament tothom en algun moment ha pensat que els anuncis de facebook no els mira ni els clica ningú.
Però el cert és, que facebook, va ingressar només el primer trimestre d’aquest any 1.110 milions d’euros. Per tant, es fa evident que algú sí que està fent clic en aquests anuncis. És un error pensar que el que opina una persona, ho opinen també els 900 milions d’usuaris de la xarxa social (prop de 20 milions en l’estat espanyol). L’IV Estudi Anual de Xarxes Socials de laIAB destaca –de fet– que dels usuaris entrevistats, el 17% diuen haver decidit seguir una marca després d’haver-la vist anunciada a les xarxes.

Imaginem un home de 35 anys solter, al qual li agrada la música i ha fet “M’agrada” fa poc a la pàgina de la ciutat de París. Li molestarà un anunci per a un festival de música que té lloc en aquesta ciutat? Segur que no. Ara bé, a aquesta mateixa persona li apareix un anunci de cotxe familiar. Potser, ni tan sols es fixarà en aquest anunci, o si ho veu – efectivament -, li resultarà invasiu i irrellevant. Per aconseguir aquesta rellevància comptem amb mètriques que permeten estimar, mesurar i optimitzar les campanyes per evitar estar impactant a un públic equivocat.
El que té de bo el màrqueting online és que l’èxit (o el fracàs) són mesurables i demostrables: a través de mètriques com a impressions, abast, CTR (clic through rate), CPF (Cost per fan), CPA (cost per acció), CPC (cost per clic), podem prendre decisions i optimitzar la nostra inversió en aquests mitjans.
Hi ha molts factors a tenir en compte a l’hora de realitzar una campanya de publicitat a Facebook i els resultats varien extremadament segons el sector, país, target, període de l’any i qualsevol altre factor que pugui influir en un moment donat.
L’important per obtenir resultats satisfactoris és que els anuncis diguin el que l’usuari vol sentir, i que els usuaris trobin a la pàgina el que se’ls prometia a l’anunci. Si a més el mur de la pàgina ofereix contingut de qualitat, rellevant i un bon nivell d’interacció és probable que el fan que arribi ho faci per quedar-se.
Un altre aspecte a tenir en compte és, a on porta l’anunci? Per regla general, els usuaris de Facebook volen quedar-se a la xarxa i un anunci que els “tregui” d’allà tendeix a donar pitjors resultats. En aquest cas, és important deixar clar en el copy de l’anunci que se’ls redirigirà fora de la xarxa per evitar pagar per clics frustrats.

facebook-ads
Tota campanya de publicitat a Facebook ha de comptar amb una planificació prèvia:

* Què vull aconseguir?
* Quants diners vull invertir?
* Com és el meu objectiu de CPF?
* Quin és el meu target?

Facebook ofereix una quantitat d’opcions de segmentació, formats i solucions, així com una forma d’assegurar-nos que la nostra campanya tingui èxit. Aquest any hem vist néixer noves propostes de segmentació:

* Custom Audience: permet segmentar anuncis partint de la base de dades de l’anunciant, creuant dades i identificant els usuaris amb presència a la xarxa (amb l’email o telèfon de l’usuari). Aquesta segmentació permet impactar amb anuncis específics sabent que aquests usuaris ja han tingut contacte previ amb l’anunciant. A partir d’aquí es poden fer sub-grups basats en base de dades de compradors, cistelles plenes sense finalitzar, clients que no són fans de la pàgina encara, membres del club de fidelització, etc.
* Lookalike audiences: parteix de la hipòtesi que els usuaris amb perfil similar al teu custom audience estaran probablement també interessats en la teva pàgina. Permet arribar a usuaris semblants als teus clients actuals.
* Partner categories: Facebook, juntament amb una xarxa de partners, ofereix una font addicional d’informació d’hàbits de l’usuari.

Què succeeix si no invertim en publicitat a facebook?
L’any passat es va començar a notar una caiguda del 40% en l’abast de les publicacions no promocionades a causa del canvi d’algorisme de l’Edge Rank de Facebook. Això significa que sense inversió publicitària, l’abast d’audiència que tindrà qualsevol publicació en el mur d’una pàgina serà igual o menor al 16% de la comunitat que segueix a aquesta pàgina. La publicitat a la xarxa es transforma gairebé en obligació.
Ara bé, per crear una comunitat –per molta inversió que es faci– sense un bon community management; un contingut apropiat per a la comunitat que volem conservar i fidelitzar; una estratègia sòlida i accions de vertebració, de dinamització i accions creatives, els fans que aconseguim amb accions de publicitat no es quedaran ja que només arribar a la nostra pàgina no trobaran el que se’ls prometia.
Per tant, cal combinar bé les dues estratègies.

Escriu un comentari