Les 9 tendències que experimentarà el marketing en xarxes socials aquest 2014

Solucions integrals en comunicació i tecnologia aplicada.

Un dels portals de referència en tendències i novetats en el camp del marketing digital i les xarxes socials, Mashable, ha preguntat a nou exitosos emprenedors quines seran les seves estratègies en social media per als propers mesos d’enguany. Aquí us resumim les 9 tendències que marcaran aquest 2014 en el terreny del marketing a les xarxes socials:

marketing xarxes socials

1. El poder de la imatge: Els posts a Facebook amb imatges tenen un 53%  més de likes, 104% més de comentaris i un 84% més de clicks a enllaços, segons Kissmetrics. Els continguts visuals són cada vegada més importants davant l’allau d’informació per segon. Això també explica el fort creixement de plataformes socials com Instagram, Tumblr o Pinterest.

2. Les xarxes socials no són un canal per vendre: A la gent li agrada comprar, però no li agrada ser comprada. Per part de les empreses, el social media és una eina important per aconseguir viralització, feedback i fidelització. Per a les seves audiències, són una eina on aconseguir valor afegit d’un producte o servei, entreteniment, promocions, ajuda i proximitat en la interlocució.

3. L’automatització serà el pa de cada dia: Els community managers cal que es centrin en campanyes específiques, en la interacció i en la creació de continguts, no en la rutinària publicació de continguts diaris, ja que es poden deixar programats.

4. LinkedIn suma importància: Aquesta xarxa social laboral esdevindrà una destinació de referència sobretot pel que fa a les notícies econòmiques i industrials. Si aquest és el teu target, serà crucial ser-ne un membre actiu.

5. Els continguts creixaran en nombre i en qualitat: A causa de l’exigència major dels internautes, la qualitat i complexitat de la creació de continguts augmenta. Videos curts, infogràfics, enquestes, imatges que convidin a compartir,… són maneres de millorar la interacció. Les empreses hauran d’avaluar els seus continguts socials i preguntar-se “això convida a compartir-se?”. Sinó es poden caure en rutines que no faran més que avorrir els usuaris que ja estan connectats amb elles.

6. Serà important ressaltar en els mitjans socials: L’univers social és un mercat que està madurant i en el qual ressaltar serà cada vegada més complicat. Cal ser imaginatius.

7. Per tenir èxit, caldrà pagar: Les campanyes en xarxes socials es pagaran si es vol aconseguir èxit de veritat. Entendre i saber aplicar correctament les eines de publicitat de Facebook i Twitter serà clau en aquest sentit.

8. Els continguts interactius guanyen en front als estàtics: Crear continguts estàtics és massa senzill. Aquest 2014, la barrera separarà aquells continguts amb els quals els usuaris poden interactuar al 100% d’aquells que no.

9. Google+ es converitrà en un referent del tot: A causa de la força de Google en les cerques i en el posicionament de pàgines web i continguts, la mateixa empresa potencia i premia la seva pròpia xarxa social, Google Plus.

1 RESPONSE

  1. Pingback: Nautilus.cat | Les 9 tendències que expe...

Escriu un comentari